Zion NP / Grafton

4 mei 2013 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we met de shuttlebus naar Zion Nationaal Park geweest. De shuttlebus is een soort van hop on, hop off bus en je kan dus zelf in- en uitstappen op de daarvoor bestemde stopplaatsen. Hier kun je dan bepaalde wandelroutes volgen, lang of kort, makkelijk of moeilijk. We merken gelijk dat we weer in Utah zijn, want de de rotsen hebben mooie verschillende roestbruine kleuren en alles is mooi groen, dat met een blauwe lucht erbij....wauw! Mooi hoor, je bent steeds omringd door rotsen en natuur. We lopen enkele routes van een half uur tot 1 uur. We wagen ons niet voor de Angels Landing trail, deze duurt 4 uur en is ontzettend hoog en best gevaarlijk.

Later op de middag gaan we nog op zoek naar Grafton Ghosttown. Dit duurt nog even voordat we het gevonden hebben. Eenmaal op de plaats van bestemming is er niet veel ghosstown aan. Toch maar een paar fotootjes geschoten, we zijn tenslotte niet voor niets dat stuk gereden ;-)

Op het einde van de dag houden we het voor gezien en zoeken een restaurantje in Springdale.

1. Petra 2:
    5 mei 2013
    Wow! Vanuit Zuid-Frankrijk (St. Tropez) jullie reisverhaal weer gevolgd. Jaloersmakend en herkenbaar! Jullie volgen nagenoeg dezelfde route als wij eens gedaan hebben. Death Valley, Zion NP, etc... Kinne we straks oppe poli ervaringe oetwisselle, haha... P.s Hubse dae Amerikaan/patiënt van de poli al ontmoetj?
  2. Josephine:
    5 mei 2013
    Blijft whoww om jullie te volgen, met de verhalen erbij en de prachtige foto's.
  3. Paul:
    Wheh Ron en Vief. Sjiek.
    Ik vraag mij af of jullie nog terug komen naar huis?
  4. Karim:
    6 mei 2013
    Ron en Vief, ik zie weer hele mooie verhalen en foto's en kan goed voorstellen dat jullie prachtige landschap en cultuur zien. En geniet nog maar van elk moment. Want voordat je het weet ben je weer in NL. Oja, we hebben trouwens de laatste paar dagen, warm weer met veel zon. Keep the stories en pictures coming ;-)

Groetjes Karim en Bouchra en Jasmine