Death Valley NP naar Zion NP

3 mei 2013 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Om 04.30u staan we op om verder te rijden door Death Valley, om de zonsopgang mee te maken. Aangezien we nog een flink aantal mijlen moeten rijden, gaat het gas er een beetje op. Een mooi zicht hoe de woestijn ontwaakt uit zijn slaap.
We filmen de zonsopgang ruim een uur bij Zabriskie Point, zie filmpje op de website. Hierna stoppen we weer bij verschillende viewpoints, o.a. Golden Canyon Trail, Devils Golfcourse en Badwater (Het laagste punt van Amerika)  Als we Death Valley bijna uitrijden, staan er 3 coyotes langs de weg met hongerige ogen. De ramen laten we voor de zekerheid maar gesloten!

We laten California achter ons en rijden Nevada binnen. We rijden langs Las Vegas, waar ik dan al verschillende hotels kan zien. Vervolgens rijden we Arizona binnen en vlak erna Utah. Zo hebben we op één dag 4 staten bezocht ;-)

Na een flinke rit van zo'n 550 km komen we aan bij Zion National Park, waar we na het inchecken, lekker een hapje zijn gaan eten bij Wildcat Willies, hier hadden Karim & Ron 3 jaar geleden ook al eens gegeten. Eenmaal het buikje weer vol gegeten, zijn we weer in ons hotel beland, waarna niet veel later de oogjes snel dicht vielen.

Morgen de hele dag in het Zion National Park.