Kingman

12 mei 2013 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vanuit Prescott zetten wij onze reis voort richting Kingman. Onderweg pikken we wederom een stukje Route 66 mee.
De eerste toeristische trekpleister is Seligman. De foto's spreken voor zich en het is gewoon leuk om hier even door heen te lopen. Het volgende plaatsje dat we aandoen is Hackberry, tenminste hier staat eigenlijk maar 1 winkel met héél veel oude spullen én auto's. Tevens staat hier een grote groep motorrijders uit Polen, welke we naderhand nog vaker zullen tegen komen, maar dat is wel vaker zo, aangezien iedereen dezelfde route rijdt. Onderweg zien we links en rechts verschillende huizen/winkels leeg staan, maar het is onmogelijk om overal te stoppen en een kijkje te gaan nemen.

Dan komen we aan op onze overnachtingsplek, nl. Kingman. Hier is verder niet veel te beleven en besluiten dan door te rijden, wederom een stukje Route 66, naar Oatman. Dit is een voormalig mijnstadje. Tegenwoordig heeft het veel weg van een western stadje en er worden ook geregeld "Wild West" vuurgevechten opgevoerd. Helaas hadden wij deze net gemist toen we aankwamen. Verder staat het stadje erom bekend dat er ezels door de straat lopen. Grappig om te zien, vooral dat ze zich nergens wat van aantrekken en gewoon een winkel in lopen of tussen de motors gaan staan. Er was ook een jonge ezel, deze hadden ze een sticker op zijn voorhoofd geplakt. Hier stond op: "Stop, geef mij géén eten!"
Nadat we terug waren in het hotel hebben we 's avonds wat baantjes getrokken in het zwembad.