Route 66 & Sedona & Prescott

10 mei 2013 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Vanuit de Grand Canyon vervolgen wij onze weg richting het zuiden. Onze eerste stopplaats is Williams, waar een klein stukje Route 66 doorheen loopt. Vnl. een toeristische trekpleister. Leuk om even doorheen te wandelen.
Van daar uit rijden we naar Flagstaff, waar wederom een stukje Route 66 doorheen loopt. Dit is een wat groter stadje met enkele historische gebouwen.

Uiteindelijk belanden we bij onze slaapplaats in Sedona, achteraf blijkt dat we in een soort wijk vóór Sedona zitten, nl. Village of Oak Creek. Dit mag de pret niet drukken, want pal tegenover ons motel ligt een outlet en dat betekent natuurlijk shoppen! Niet dat er erg veel winkels waren, dus heeft Ron zijn slag geslagen bij de Gap. Voor het avondeten rijden we naar het centrum van Sedona. Een gezellig centrum met veel winkeltjes, maar ook spirituele zaken en kunstenaars.

De volgende ochtend gaan we een kijkje nemen bij de "Chapel of the Holy Cross". Deze kerk is gebouwd tussenin de rotsen. Heel apart en ook qua vorm, vrij modern.

Vervolgens rijden we nog een stukje door naar beneden en maken we een pitstop in het plaatsje "Jerome". Dit was vroeger een van de grootste kopermijn steden. Hedendaags leeft dit stadje vnl. van toerisme en zie je wederom veel winkeltjes, bars en gallerijen. Ook ligt er een zgn. ghost town. Hier nemen we dan ook een kijkje. Er staan héél veel oude auto's en andere attributen. Hoe meer we naar het Zuiden reizen hoe warmer het wordt, dus houden we het snel voor gezien.

Aangezien Vivian moe is van de medicatie gaan we naar ons eindpunt van deze dag, nl. Prescott. Dit is een vrij grote stad en rond het gerechtsgebouw staan heel veel tentjes met verschillende artiesten die hun kunstwerken tentoonstellen en proberen te verkopen. Hier en daar zitten er mooie stukken tussen. We verblijven hier 1 nacht.

1. Karim:
    13 mei 2013
    Hey Ron en Vief. Ik heb weer met terugwerkende kracht en veel plezier jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Ik lees en zie dat jullie weer n geweldige tijd hebben. De tijd zit er bijna op, maar als afsluiter nog ff Vegas baby. Geniet ervan, probeer ook Fremont street oke. Dat was Ron en mij toen niet gelukt en moet net zo geweldig als de strip zijn. Welke Route nemen jullie de volgende keer? noord zuid langs de oostkust, of midwest richting oostkust? Zoveel mogelijkheden he? Maar genoeg tijd om dit uit te stippelen en natuurlijk weer te sparen ;-) Viefke, Ik begreep dat niet echt lekker bent geweest? Gaat het al beter?

Have funnnnn,

Karim
  2. John en Henny Bemelmans:
    13 mei 2013
    Heey Vivian en Ron,

Wat een mooie foto's en verhalen op jullie blog! Dit zal een hele ervaring zijn!
    Hopelijk helpen de medicijnen Viev en voel je je weer snel goed! We wensen jullie verder nog een mooie reis en veel plezier!

Groetjes John en Henny
  3. Pap&mam:
    14 mei 2013
    In jullie profiel staat dat je 15 landen hebt bezocht?
    Jullie vergeten notabeen 1 land, denk maar eens goed na.
    Zoals we mekaar hebben gesproken op Skype ging dat heel goed, met zijn drieën voor het beeldscherm, mam en Floor. Voor de rest maar genieten en uitrusten voor de terugreis. Ik zal de vlucht weer volgen zoals de vorige keer. Groeten.