Sierra Nevada - Alabama Hills - Death Valley

2 mei 2013 - Big Pine, California, Verenigde Staten

Na een ontbijt genuttigd te hebben in onze cabin, gaan we weer vroeg op weg en rijden via Big Pine door het Sierra Nevada gebergte (Spaans voor 'besneeuwde bergketen'). Vele mooie viewpoints, waaronder de hoogste berg van Amerika, Mount Whitney, 4.421 m. We stoppen even bij Sierra View Viesta Point, 2.842m hoogte en rijden dan nog een stukje door naar Schulman Grove. Hier staan ontzettend oude bomen, sommige meer dan 4500 jaar oud!

Aangezien we ook nog de hele weg terug moeten, draaien we ons om en rijden door tot Lone Pine. Hier ligt een historisch film museum, vanwege de vele bekende westernfilms die zijn opgenomen in de Alabama Hills. In het museum staan veel attributen en kledingstukken uit oude westerns. Het pronkstuk is toch wel de koets die gebruikt is in de film "Django Unchained". Regisseur Quentin Tarantino heeft deze geschonken aan het museum, samen met zijn regisseursstoel en het script.
Nadien rijden we de "movie route" door de Alabama Hills. Hier zijn meer dan honderd films opgenomen. We stoppen ook even om een korte wandeling te maken naar Mobius Arch. Wederom mooie viewpoints.

Nu op naar ons eindpunt van deze dag, nl. Death Valley. Onderweg blijven de viewpoints ons steeds weer verbazen. Uiteindelijk komen we aan in Stovepipe Wells, hier ligt maar 1 overnachtingsplek, shop, restaurant en tankstation midden in de woestijn. We maken ons klaar voor de zonsondergang op Mesquite Flat Sand Dunes. Ron heeft hier een mooi time-laps filmpje gemaakt. Op tijd naar bed, want morgen héél vroeg op!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    4 mei 2013
    Hey, zo te lezen een hele mooie trip! Die gaan we onthouden;)
    Have fun!!