Bodie Ghosttown / Mono Lake

1 mei 2013 - Mono Lake, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we ongeveer 400km gereden naar ons eindpunt, Reverse Creek Lodge in June Lake. Alwaar we een knusse cabin hebben.

We moesten over de Sonora Pass om aan de andere kant van het gebergte te komen. Deze pass is sinds 1 week open i.v.m. enorme sneeuwval, dus we hadden geluk! Het hoogtse punt is ongeveer 3200m en rond de 5 graden.

Onze eerste stop vanmiddag was Bodie Ghosttown. Ron was hier 3 jaar geleden al geweest en voor mij was het de eerste keer. Het was rond de 13 graden, maar het zonnetje scheen lekker. Bodie ligt op ongeveer 2500m hoogte.
In 1859 is hier voor de eerste keer goud ontdekt. In de 19e eeuw was Bodie 5 jaar lang een van de grootste goudmijnsteden en lagen hier wel 30 goudmijnen. Hedendaags staan er veel houten vervallen huizen, waar nog allemaal spulletjes in staan. Helaas zijn de meeste alleen te bezichtigen door het raam en mag je niet naar binnen.

Zowel heen als terug moesten we over een "dirt road" (onverharde weg). Maar goed dat we 4-wiel aandrijving hebben!
We vervolgenden onze weg naar Mono Lake. Dit is een zoutmeer en staat bekend om de grillig gevormde zoutpilaren en de vele vogelsoorten die er rond vliegen.

Moe van deze lange rit kwamen we eindelijk aan in June Lake, alwaar we een rondje om het meer hebben gereden, wat inkopen hebben gedaan en zometeen naar bed gaan. Voor de zekerheid hebben we alle etenswaren uit de auto gehaald, aangezien er een kans bestaat dat er beren op af komen. s' Nachts koelt het hier aardig af en de eigenaar was zo aardig om alvast voor ons de open haard aan te zetten.