Monterey - Capitola

28 april 2013 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag moesten we al vroeg uit de veren, rond 6.00 uur gingen we de deur, want we moesten de boot van 9.00u halen in Monterey. Vandaag zouden we mogelijk dolfijnen, orca's of walvissen gaan spotten! Vol goede moed stapten we aan boord van de Princess Monterey Whale Watching. Het was behoorlijk koud en grauw weer.

Na ongeveer een uur varen op ruige zee met hoge golven, waardoor de boot van links naar rechts en op een neer ging, kwamen we op de plaats van bestemming.
Ik maakte me snel naar buiten, want ik had het niet meer. Vervolgens heb ik zo'n 3x over de reling gehangen, waardoor ik maar liefst 3 Humpback Wales (bultruggen) heb aangetrokken ;-) Helaas heb ik amper wat van het schouwspel meegekregen, waardoor ik geen goede foto's heb kunnen maken. Daarentegen heeft Ron hun wel op beeld kunnen vastleggen, dus dat zit wel goed! De terugreis verliep voorspoedig en ik was weer aan de betere hand (zul je net zien).

Hierna zijn we doorgereden naar Capitola en de zon liet zich inmiddels ook weer zien. Een gezellige kustplaats. Na de lunch en even langs het hoofdkantoor van Google en Apple te hebben gereden, gingen we weer naar huis om ons op te frissen.

Tegen de avond hebben we nog een bezoekje gebracht aan een ranch waar Holly haar paard heeft staan. Mooi dier!
Nu weer naar bed, want morgen staat San Fransisco op de planning!!

1. Petra:
    29 april 2013
    Sjieke foto's. In twee dagen hebben jullie al heel wat gezien. Ik vind het erg leuk (maar niet op Facebook,ha,ha )