2 dagen Page

7 mei 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Deze morgen zijn we op tijd vertrokken vanuit het frisse Bryce Canyon, om er een 2 leuke dagen in Page(Arizona) van te maken. Gelukkig is Ron weer in staat om achter het stuur te kruipen. Meestal is het zo dat als de ene beter is, wordt de andere ziek. Aangezien het matras in de cabin van Bryce Canyon niet zo goed was, heeft Vivian weer veel last van haar bekken gekregen. In Amerika noemen ze dit "pelvis". We weten nu ook hoe een Medical Centre aan de binnenkant uit ziet, en hoe het er allemaal aan toe gaat. De eerste dag in Page was helaas een verloren dag en hebben we gelijk een chiropractor gezocht, deze heeft haar behandeld en ingetaped. Het leek een beetje te helpen, maar na het avondeten kwam de pijn toch weer even hard terug. De volgende ochtend, nog voor het ontbijt nog maar even met Dr. Michael Moore gebeld, om terug te komen voor nog een behandeling en een spuit te zetten, om de spieren te verslappen. Nadien ook nog bij de Pharmacy een 2- tal verschillende pijnstillers en 1 spierverslappend middel opgehaald. Nadat de spuit eenmaal begon te werken, hebben we toch besloten om de Lower Antilope Canyon te gaan bezoeken.

Antelope Canyon bestaat uit twee kleine canyons, genaamd Lower Antelope Canyon en Upper Antelope Canyon. Het gaat hier om zogenaamde slot canyons. Dit zijn smalle kloven die door water of modder zijn uitgesleten.
Zeer indrukwekende maar lange tocht door smalle gangen. Knap dat Vivian, ondanks haar pijn dit toch heeft doorstaan. Na afloop zijn we voor de 1e keer! Ja, echt waar, bij de Mac gaan eten. Eenmaal volgegeten, zijn we op de terugweg nog bij het strand in de buurt van de haven, nog een aantal foto's gaan maken. Toen we eenmaal bij de B&B terug kwamen werden we gelijk weer hartelijk ontvangen door de eigenaren Eric & Jarod, deze uiterst vriendelijke mannen verdienen een dikke tien. 's Ochtends hadden ze een smoothie voor ons gemaakt, voor onderweg in de auto naar de chiropractor.

Eenmaal op de kamer aangekomen, hebben we ons de zwemkleren aangetrokken en zijn we in de jaccuzi op het dakterras gaan relaxen en naar de zonsondergang gekeken met een erg mooi uitzicht!

Morgen brengen we, voordat we naar de Grand Canyon rijden, nog een bezoek aan de Glenn Canyon Dam en de Horseshoe Bend, omdat we deze eerder helaas hebben moeten missen. Hopenlijk is Vivian dan aan de betere hand.

1. Josephine:
    9 mei 2013
    Niks weerhoud jullie om te genieten :-), dapper hoor, sterkte voor Vivian.
  2. Annie Verstappen:
    Hallo Vief en Ron,
    wat een schitterende foto's en wat een apart landschap.
    Overbodige vraag of jullie het naar je zin hebben; de foto's en reisverhalen spreken voor zich.
    Nog veel plezier en mooie indrukken voor de rest van jullie USA trip.
    Lieve groet Annie
  3. Frans en Lea:
    9 mei 2013
    Hopelijk zijn jullie snel van alle kwaaltjes verlost, geniet maar lekker verder dit is alleen maar goed voor je gezondheid.

De buurtjes.
  4. Petra:
    10 mei 2013
    Hallo Vivian en Ron,
    Hopenlijk gaat het weer beter met jullie beiden. Wij aan deze kant van het water genieten erg van jullie prachtige foto's en verhalen. Groetjes vanuit een zonnig maar op dit moment fris NL.
  5. Marie-Louise:
    12 mei 2013
    Heel sjoon, indrukwekkend landjsjap. En Viefke baetersjap.
    XXX
  6. Petra 2:
    12 mei 2013
    Hi friends! Leuk om al die prachtige reisverhalen te lezen vanaf hier! En natuurlijk steeds vergezeld van de mooiste plaatjes die jullie daar 'schieten'! Wát toch een geweldig land, nietwaar? Ik krijg gewoon zin om ook weer eens terug te gaan! Beterschap en bedankt voor de updates!!